Κυριακή 18 Απριλίου 2010

ONEIPO

     Ρε τι μου συνέβη προχθές; Πέφτω να κοιμηθώ αργά, μετά τα ποτά και την ενασχόληση μου με τον υπολογιστή. Αμέσως βρίσκομαι στην αγκαλιά του Μορφέα, και ξαφνικά αρχίζει ταινία του Κάρπεντερ του ξυλουργού. Θρίλερ κανονικό. Σκατά ύπνος. Όνειρο ξαφνικό .
     Στο δωμάτιο λέει, καθόμουν με τη μάνα και τη θεία μου, την αδερφή της, και το μικρό μου του τον γιό, που του έχει κι ιδιαίτερη αδυναμία η γιαγιά. Έτσι και την πεις γιαγιά μπορεί και να σε σκοτώσει βέβαια, αλλά αυτό είναι απόσπασμα από άλλο κεφάλαιο του βιβλίου.
     Μιλάγαμε μεταξύ μας, πλάκα σπάγαμε, το σόι μου δεν είναι να μένει στα ίδια θανατικά ,τα σαρανταήμερα και τα λοιπά κουραφέξαλα της δαιμονικής πίστης με τα κόλλυβα και τα σπασμένα πιάτα, κι εξιστορούσαμε τα πράματα που μας διαχώρισαν τόσα χρονιά σαν γονείς, σαν συγγενείς και σαν παιδιά, κι ακριβώς τα ίδια μας ενώνουν σήμερα σαν υπάρξεις. Αυτά τα τόσο διαφορετικά και τα τόσο ίδια. Αυτά τα ανύπαρκτα που κάνουν τις τότε παρατηρήσεις να είναι ανέκδοτα κι ασήμαντα σήμερα, κι ήταν τόσο σπουδαία τότε.
     Και το παιδικό μυαλό να θριαμβεύει, να φοβάται ή να υπολογίζει, και η πουτάνα η ζωή να τα φέρνει τόσο κοντά, σε τόσο ταιριαστή ισορροπία. Και ν’ αλλάζει τους τρόπους συσχετισμού και τον τρόπο της παρατήρησης ή της απλής επιτήρησης. Πόσο όλοι τελικά γουστάρουνε να είχαν μείνει παιδιά κι ας ήταν καταπιεσμένα. Δεν καταλάβαινε κανένα τίποτα. Πόσο όλοι τελικά δεν γουστάρουν να είναι γονείς ή μεγαλύτεροι, με τον τρόπο τους δυνάστες, για να νοιώθουν με την αποφυγή ή με την αντιμετώπιση, την παρακμή; Μόνο οι ηλίθιοι. Κάποιοι άλλοι όμως, δεν γουστάρουν τίποτα. Ούτε καν συζήτηση. Οι πάντα νέοι. Οι παραβάτες της ημερολογιακής ζωής. Οι σωστοί. Τα «παιδιά», που όσο πιο πολύ κρατήσουν, τόσο πιο καλά θα πάνε. Σε σχέση με τους ηλίθιους που το παίζουν ώριμοι.
     Mην το κουράζουμε όμως. Στο δωμάτιο μπήκε ο πατέρας μου. Απροσδιόριστης ηλικίας. Με το κουστούμι της κάσας. Και με εκείνο το βλέμμα της αποστροφής προς την παρέα των νεότερων. Πάντα ήθελε να κάνει διοίκηση ιδανικά κι ανάξια. Και πάντα ήταν πειστικός ξερόλας, ενώ ήταν κοινός Παπανδρέου στο διαλεγμένο μπαλκόνι του.
     Κλείσανε τα στόματα. Το όνειρο δικό μου ήταν. Οι άλλες δυο γυναίκες είχαν ήδη πάρει το ρόλο της γλάστρας ή της κουρτίνας. Μπήκε δυνατά, φοβισμένα αποφασιστικά, έτσι κάνουν όλοι της παλιάς σχολής γενναίοι, και με ρώτησε με στοργικότητα, αν ταλαιπωριέμαι. Για πατέρας δεν έκανε, παρόλο που το ήθελε. Για φίλος ήταν ιδανικός. Αυτό που λέμε η μεν σαρξ πρόθυμη, το δε πνεύμα ασθενές. Συγνώμη για τους κλασσικούς που άλλαξα την παροιμία.
"Καλά", του λέω, "δεν πέθανες;"
Μου απάντησε ότι είχε πάθει νεκροφάνεια και την είχαν πατήσει όλοι. Γιατροί, νεκροθάφτες, παπάδες. Και τον ρώτησα πώς κατόρθωσε και βγήκε από τον φέρετρο. Άμεση η απάντηση του: " Δεν ξέρεις εσύ, διότι δεν έχεις θάψει πολλούς. Εκεί αριστερά στο ξύλινο κρεβάτι, υπάρχει ένα κλιπάκι, ένα κουμπάκι, που το βάζουν πάντα για ίδιες με την δική μου περιπτώσεις. Εγώ που είμαι παλιός, το ήξερα, το πάτησα και βγήκα."
"Και καλά, από τον τάφο πώς βγήκες;", ξαναρώτησα.
"Ρε συ, δεν θυμάσαι που δεν έχεις βάλει ακόμα μάρμαρα; Στα σαράντα πρέπει να τα έχεις έτοιμα, αλλά μετά την παρέλευση εικοσαήμερου. Ακόμα δεν έχεις μάθει τίποτα για την ζωή; Λοιπόν αφού άνοιξα το κουτί, κακόγουστο διάλεξες οφείλω να πω, άρχισα την ανάδυση στο χώμα κι αναστήθηκα. Τι είναι ο Λάζαρος μπροστά μου; Όμως έχω νεύρα. Κοίτα πόση λάσπη έχει το κουστούμι που έδωσες να με ντύσουν. Που λεφτά για καθαριστήριο. Σπάταλος μια ζωή παραμένεις."
     "Καλώς τον . Να σου πω. Τώρα θα αναλάβεις όλες τις μαλακίες για τις οποίες τρέχω; Τα ταμεία για την σύνταξη, τις τράπεζες, το αυτοκίνητο, τη μάνα μου και τους λοιπούς συγγενείς που με έχουν πηδήξει; Έχω κουρασθεί αρκετά με όλες αυτές τις τρίχες που, εγώ ο άσκεφτος, έχω ήδη φροντίσει για τους επόμενους, ενώ εσύ ο γνωστικός, με έχεις κάνει μέχρι τώρα να μην μπορώ να βγάλει άκρη."
     "Ναι αγόρι μου, τώρα που γύρισα, τα παίρνω όλα πάνω μου. Φύγε τώρα, γουστάρω να κάτσω με τη μάνα σου. Που είναι δικιά μου τελικά, απλά στην δάνεισα για κάποια χρόνια μπας και γίνεις κάτι κι εσύ, κι αν δεν γίνεις φταίει αυτή, αλλά αν γίνεις, τα πάντα οφείλονται σε μένα τον κατασκευαστή."
Ξύπνησα ξαφνικά, σαν το Μπιθικώτση που του είχε έρθει η επίσημη αγαπημένη. Όνειρο ήταν και τελείωσε. Ευτυχώς που ήταν μόνο μια απλή ιστορία διατάραξης της μνήμης ή του να ζω και να ασχολούμαι με τα επιθυμητικά κι όχι με τα λογιστικά του νου. Που πέφτουν πάντα νύχτα όταν το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα δουλεύει εις βάρος του συμπαθητικού και το ασυνείδητο χαμηλώνει τις ασπίδες και πηδάει το συνειδητό. Όταν το συναίσθημα διαλύει τα πάντα και η λογική φαίνεται παρθένα κόρη μπροστά στον τύπο που θα την πάρει για πρώτη φορά, που πάντα θα μένει στη μνήμη αλλά να μην επαναληφθεί ποτέ.
     Κι όσο πιο δυνατός θέλεις να φαίνεσαι στην στιγμή, τόσο πιο πολύ καρουδότσουφλο να είσαι στη μοναχικότητα του εαυτού σου. Του θεού που μπορεί να σε διαλύσει ακόμα και στον ύπνο. Δεν την βγάζεις εύκολα όταν ο τάφος είναι υποχρέωση και οι σκέψεις σχοινιά που πρέπει να κάνεις προσπάθεια για να τα σπάσεις. Και δεν σε βοηθάει τίποτα. Οι κουβέντες των συγγενών και το δράμα της καθημερινότητας που πρέπει να την τρέξεις για να την βγάλει και η μάνα η εξαρτώμενη. Κι από σκάφος, πόσο εύκολα να γίνεσαι βαρκάκι στο ναυάγιο κρουαζιερόπλοιου.
     Είπα να μην ξανακοιμηθώ. Να μην ξαναδώ όνειρα. Που να ξέρω τι θα ερχόταν στο σινεμά του εγκέφαλου; Πάντως αν αντιληφθώ ότι τα ίδια θα περάσουν τα παιδιά μου όταν πεθάνω, τότε θα γίνει χαμός. Τι θα πει ότι όλοι τα περνάνε; Τρίχες ανθρώπων. Θα μου πει κάποιος, ότι σαν άνθρωπος , άνθρωπους γεννάς. Σωστό, αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι, θα ήθελα να έχω γεννήσει γάτες. Και να είμαι ξένος με την ψυχολογία τους κι αυτές με την δική μου. Κι ανεξάρτητοι όλοι μας. Τι χρωστάνε τα παιδιά μου ενώ κοιμούνται, να τα ξυπνάω ερχόμενος στον ύπνο τους; Δουλειές δεν έχουν την επομένη;

13 σχόλια:

  1. Φιλε,υπαρχουν και πολυ χειροτερα ονειρα...Σε αυτη την περιπτωση ειναι η φορτιση μεγαλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα Στιβεν,δε γραφω αλλα σε διαβαζω..καλα να περνας..και συντομα ο φιλος σου στην ΑΕΚ μας...πεσ του,οτι η ΑΕΚ ειναι κομματι της οικογενειας μου..η μεγαλυτερη μου αγαπη,η Δευτερη μανα μου..Και οταν ειναι αρρωστη κ αστεγη 16 χρονια η ζωη μου ειναι μαυρη..γιατι η "ΜΑΝΑ" ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ιΕΡΟ..

    1.Δεν ξρεω τι σημαινει γι αυτον ΑΕΚ,για χιλιαδες αλλους ειναι τα παντα...

    2.Θελω να μυρισω ξανα τοα καπνογονα αλλα κ τις τριανταφυλλιες μπροστα στην σκεπαστη..

    3.Θελω να χαλαw στην μπουτικ,πριν το ματς πολυ χρημα για να αγορασω ρουχα της ΑΕΚ απτην basic,με χορηγο...τραπεζα πειραιως..

    zampon

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα σε όλους παιδιά και
    καλά να περνάτε.
    Λόγω πολύ μεγάλου φόρτου εργασίας δε μπορώ να σας παρακολουθώ ενδελεχώς τελευταία.
    Επίσης μια καλή οικονομική ζημιά που υπέστησα, με αποτρέπει να έχω καλή ψυχολογία κι όρεξη για πολλά πολλά.
    Ούτε από την αγαπημένη μας ΑΕΚ μαθαίνω νέα.
    Χθες έμαθα για το συλλαλητήριο και διαφωνώ,από τη στιγμή που δεν υπάρχει διάδοχη διοικητική κατάσταση.
    Να διώξουμε τους μετόχους για να πάμε στο πρωτοδικείο και στον χχ?
    Εκτός αν κάτι δε κατάλαβα καλά.
    Δε πιστεύω να μιλάνε σοβαρά για συλλαλητήριο υπέρ του να μη φύγει ο αρχιβαδιστής ταλαντούχος Σκόκο!!!
    Σήμερα δεν δουλεύω,ο καιρός είναι ζεστός αλλά βροχερός και λέω να πάω με την οικογένειά μου μια βόλτα ως το Μέτσοβο για φαγητό για να ξεσκάσω.
    Αφού είμαι καλά στην υγεία μου,θα επανέλθω πιο δυνατός.

    Υ.Γ.
    Όνειρο ήταν αυτό ρε φίλε ή σκηνή από θεατρικό έργο?
    Γλαφυρότητα και ακριβολογία χαρακτηρίζουν τις πιο πολλές αναρτήσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα αγόρια.
    Φορτισμένη μέρα σήμερα.
    Φίλε Steven, για να γνωρίσεις τον κόσμο αρκεί ένα ανεξήγητο όνειρο, λέει ο ποιητής. Γιατί ζωή ζώσα δεν είναι μόνο ότι κινείται και αναπνέει έξω μας, αλλά πολύ περισσότερο εκείνο που στέκει και σιωπά μέσα μας.
    Ξενύχτη μου, χαίρομαι που σε διαβάζω ξανά, συμφωνώ κι επαυξάνω. Μας λείπουν οι αναλύσεις σου. Το νέο εγχείρημα ελπίζω να πηγαίνει καλά.

    Υ.Γ Η σημερινή μάζωξη, εκτός από έκφραση δυσαρέσκειας προς τη διοίκηση, θα αποτελέσει και ανοιχτη προσκληση προς τον συνήθη αποδέκτη να αναλάβει την ΠΑΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιώργης ο Γαρατζέος18 Απριλίου, 2010 11:38

    Μπρε προσφυγοκοζανίτη, όταν γράφεις τέτοια, αισθάνομαι ότι με φιλοξενείς στο πατρικό σου και με τρατάρεις όλα τα καλά του μπαξέ σου, πάνω στο τραπέζι με το τσίπουρο...ανοιχτή καρδιά σαν ανοιχτό σπίτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα σε όλους.
    Έχω ρίξει ένα τονάκι στο φούρνο σκεπασμένο με αμπελόφυλλα,φασολάδα,κουκιά ξερά,γαύρο μαρινάτο σπιτικό,σαλατούλα,ουζάκι Μυτιλήνης μάρκα Κέφι(Στήβεν το ξέρεις;)και καλή παρέα και να πάει να γαργαληθεί ο Σκόκο με όποιον θέλει.
    Δήλημα υπάρχει,να πάω ή όχι στην μάζωξη;
    Ναι γιατί δεν την θέλει η οργάνωση (του ευρώ),Όχι διότι δεν με απασχολεί η πώληση του Σκόκο(θα την ήθελα)και κάποια άλλα θέματα.
    Προς το παρόν θα απολαύσω το τσιμπούσι απροβλημάτιστα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς Ανώνυμο: ( Ζαμπόν ) Αδερφέ Οδυσσέα, σε έχασα αλλά θέλω να είσαι καλά. Στα σημεία 2 και 3 του σχολίου σου, θα ήθελα να πάμε παρέα. Για το 1 θα σου πω δυο πράματα: ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΠΩ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΕΣ:
    Η ΑΕΚ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ:
    ΟΤΑΝ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΟΥ , Ο ΙΑΚΩΒΟΣ, ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΑΟΚ ΛΟΓΩ AEGEAN ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΝ ΒΟΥΤΗΞΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΩΝΑΞΕ:" ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΕΚΤΖΗΔΕΣ ΡΕ. ΣΥΝΕΛΘΕ."
    ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΓΙΝΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. ΜΗΝ ΡΩΤΑΣ ΠΩΣ ΗΜΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ. ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕ ΤΟ.
    Κι απο εμένα την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς Sakis: Φίλε, πήγαινε για να ξεσκάσεις. Εγώ που δεν έχω καταλάβει το σκοπό του συλλαλητητρίου, λέω να πάω μια βόλτα να καταλάβω τα αιτήματα. Με καλή διάθεση. Το βλέπω πιο πολύ σαν μια ανάγκη του κόσμου να βρεθεί και να ξεσπάσει. Φυσικά χωρίς αποτέλεσμα, κάτι σαν τις απεργίες της 21 και 22 του μήνα, που φυσικά δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα. ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΙΕΣΕΙΣ, ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, όπως γνωρίζεις πολύ καλά. Ειδικά μιας εταιρείας ομάδας, που ανα πάσα στιγμή με τρεις κινήσεις, τουμπάρεις πανεύκολα το συναίσθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Άννα: ευχαριστώ φιλενάδα.
    Μπορεί να είναι και πρόσκληση. ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ ΜΕΓΕΘΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς Γιώργη: Φίλε, δεν έχω λόγο να κρύψω κάτι διότι σαν προσφυγοκοζανίτης και ΑΕΚΤΖΗΣ, δεν φοβάμαι την συναναστροφή και την εξωστρέφεια. ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΔΙΑΛΥΣΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προς Χαράλαμπο: Το Κέφι δεν το ξέρω, αλλά τον Πιτσιλαδή τον έχω τιμήσει τώρα τελευταία διότι τον βρήκα. Πάντως στο σπίτι εξακολουθώ να έχω το δικό μου. Καλό τσιμπούσι λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα είμαστε όλη η παρέα εκεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς Χαράλαμπο: Δεν έχει οργανωθεί κάτι ομαδικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή